Wednesday, November 10, 2010

DIKAU WANITA BIASA*

Kata pujangga…

perempuan bagaikan angin


lembutnya melenakan


ributnya menggusarkan.

Adakalanya mereka seperti ibu


menyaji kasih, menghidang sayang


adakalanya mereka seperti anak


ingin dibelai, minta dimanjakan


adakalanya mereka seperti nenek


berleter seadanya, merungut semahuannya.

Namun,..


itulah teman kembara dalam kehidupan yang sementara ini


bahagia dan derita kita sangat berkait dengan mereka


dan kerana itulah mereka digelar gadis,perempuan..atau wanita.

Maka....
Ketuklah  hatinya,,Tanya apa pintanya..
Mungkin ada sesuatu yang ingin dia katakan
Tunggu apa lagi..try la p tanya…..
Jgn biarkan dy pendam lama-lama
Ala….keras-keras kerak nasi pun…klau letak air sejuk
……  Lembutlah   ..….
Emm...pandai-pandailah  memujuk…
Bukakan telingamu..cuba amati suaranya…
Gunakan pendekatan ayat-ayat yg berseni
Xpa..walau persis kasanova bertaraf tinggi…
Kerana dlm soal hendak menjaga hati
Perlu ada kesefahaman dan saling menyayangi…
Jgnlah dikau turutkan sangat rasa ego dan beremosi.…
Takut kang si dia lari….
Hah….time tu,baru nk tergigit jari !!

Tetapi…ada spesis yg anggap patah tumbuh hilang berganti….
Esok lusa adalah yang datang mengisi
Namun..dlm situasi begini….
Dptkah kita yakin bahawa yang dtg dulu
 akan sama dengan yang akn dtg nnti….


Arhhhh….benci!!!
Jgn ingt semua wanita itu ladies…
Yang mudah hatinya dijual beli…
Ditolak kesana kemari….
Bila susah…boring…baru nk cari..
Bila bergaduh…mula la nk cuba larikan diri…
Agak-agak nak protes,biar dalam dua tiga hari..
Bg mereka..tu kan strategi…
Masing-masing dalam hati…
“…What ever…more better ,i just wait n see”
Biasalah…time tu soal maruah ,ego kan lebih tinggi…
Kang kalau kita yang mengalah…
Nmpak sngt kita tu lemah…
Masa tu
Mkn pun xkenyang..tidor xlena..mandi xbasah
Xpa..Bukan ada dah orang nk kisah.

Duhai wanita..
Bangunlah sayang…
Hidup ini masih panjang…
Banyak lagi ranjau akan datang menjelang…
Hadapilah dengan jiwa yang tenang…
Banyak-banyakkn berzikir,beristigfar dan bersembahyang
Jgn khuatir dan bimbang…
ALLAH itu Maha Pengasih Maha Penyayang

Ingat….
Dalam situasi ini
fikiran telah ditawan perasaan
sebaiknya, perhaluskan kata, perindahkan bahasa
jinakkan perasaan, hadiahkan senyuman.

                    Nukilan:Nziela dpinkyroses/black star
   13 Disember 10_8:58pm




((KISAH MALAM))

Tatkala aku mencari bait-bait kata..untuk ku ayamkan menjadi rantai2 bibik kata keluhan rasa…hatiku bagai terpalu dengan ketukan bunyi-bunyi keresahan jiwa yang kian merobek kewarasan akal…mengapa perasan ini  harus wujud? Aku cuba untuk mengelak..namun kian aku mencoba..kian galak ia menghampiriku..

Arhhh…semua ini hanya mainan perasaan saja..
Perasaan yang coba untuk menutup mata..
Menipu sedaya upaya..
Agar aku jadi semakin kelam dan buta..

Adakah aku sedang diuji
Kini aku mencari kesilapan diri
Mungkin aku ada terlepas pandang itu dan ini…
Mungkin juga ia  lahir atas kekhilafan aku sendiri..

Ya Rabbi…ya Fattah..ya Alim..
Kau bukakan pintu hatiku
Kurniakanlah aku cahaya hidayahMu
Agar mampu menyuluh aku mengharungi segala kegelapan dunia yang kian palsu..

Nukilan:Nziela DPinkyroses
Date:forget it..
Time:oo.00


Malam ini…malam yang sunyi…
*sunyi/PENAT *






.::SANG ARJUNA::.

Wahai sang hati…ingin sekali ku katakan
Bahawa aku sangat menyayangimu…
Bahawa aku sangat menghargaimu,
Bahawa aku amat menantimu,
Bahawa aku amat mencintaimu..

Tiada kata-kata indah yang mampu ku cobekkan lalu ku berikan padamu..
Aku tidak mampu untuk berikan semuanya itu…
Bagiku..
Biarkan aku hya menanti kehadiranmu





 P/S:lama dah ziela wat,,,xsangka mlm ni bru publishkan...hahahah..

No comments:

Post a Comment